فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی عطاری کده
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

10  نشانه ای که مشخص می کند ممکن است شما به شیرینی اعتیاد داشته باشید

اعتیاد شیرینی

10  نشانه ای که مشخص می کند ممکن است شما به شیرینی اعتیاد داشته باشید:

اینها علامت هایی است که نشان می دهد شما به شیرینی اعتیاد دارید واین موضوعی است که باید به آن بپردازید.

شکر در تمام اشکال آن نه تنها برای اندام های شما مضراست ، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد، حتی ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را نیز افزایش دهد. اعتیاد به قند شوخی نیست. مغز ممکن است همواره تمایل به قند داشته باشد و در صورت کمبود مواد شیرین،علائمی مانند ترک اعتیاد را نشان دهد.

اعتیاد به قند یک پدیده قابل اندازه گیری و فیزیولوژیکی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند. افرادی که به شکر اعتیاد دارند بسیاری از اصلاحات غذایی لازم برای بهبود سلامت خود را انجام می دهند. مراقب غذاهایی که به طرزعجیبی سرشار از قند هستند باشید.

 

1.شما اعتیادتان به قند را پنهان می کنید:

قند

برخی از افراد مبتلا به اعتیاد به قند ممکن است احساس کنند که بیش از حد  می خورند ، اما به جای یافتن راه هایی برای کاهش آن ، آن را پنهان می کنند.

بهانه آوردن برای خوردن شیرینی ها و دسرها نشانه قطعی اعتیاد به قند است. اگر شیرینی ها را پنهان میکنید یا برای خوردن آنها دزدکی عمل میکنید، ممکن است دچار اعتیاد به قند باشید.

 

2.شما برای پاسخ به تمایلتان،به شیرینی  بیشتر و بیشتر  نیاز دارید:

تمایلتان،به شیرینی

مانند اعتیاد به بسیاری از رفتارها یا مواد اعتیاد آور ، تحمل شما نسبت به شیرینی ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.  نشانه ای از اعتیاد به قند، احتیاج به مواد بیشتر برای تامین نیاز است.در ابتدا ، یک پیمانه بستنی مشکلتان را حل می کند ، اما با اعتیاد بیشتر ، برای رفع این مشکل مصرفتان بیشتر و بیشتر می شود.

 

3.شما حتی وقتی گرسنه نیستید قند می خورید:

بعد از یک وعده غذایی سنگین  پر شده اید ،اما هنوز جای یک تکه بزرگ کیک را دارید. یک علامت اعتیاد شما این است که وقتی از نظر جسمی گرسنه نیستید به شکر روی می آورید.

 

4.شما همیشه هوس شیرینی می کنید:

هوس شیرینی

بعد از خوردن بیش از حد شکر قند خونتان خواهد افتاد زیرا  هورمون انسولین آن شکر را به سلول هایتان می رساند تا از آسیب جلوگیری  کند. این افت باعث کاهش قند خون و هوس بیشتر می شود.

 

5.شما هوس غذاهای شور می کنید:

غذاهای شور

هوس خوردن غذاهای شور یکی از نشانه های این است که بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. این امر به طور شگفت انگیزی در بین افراد معتاد به غذاهای شیرین معمول است ، زیرا این افراد غالباً از نظر مواد مغذی اصلی کمبود دارند. اگر متوجه شدید که به طور مرتب میان وعده های شیرین می خورید ، احتمالاً پروتئین ها و چربی های سالم مورد نیاز بدن را به اندازه کافی نمی خورید. هوس خوردن غذاهای شور یکی از راه هایی است که بدن ممکن است به وسیله آن به شما بگوید از قند پرهیز کنید و از مواد مغذی بیشتری استفاده کنید.

عکس این نیز درست است.اگر بیش از حد غذای شور می خورید ، ممکن است هوس غذاهای شیرین یا کربوهیدرات های ساده کنید. نکته اصلی؛تعادل است یعنی خوردن غذاهایی غنی از ریز مغذی ها و عناصر مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد و رشد.

 

6.شما سعی می کنید ترک کنید و علائم غیرمعمولی دارید:

اعتیاد به شکر می تواند اعتیاد رفتاری باشد. شما بعد از غذا یا در ساعات مشخصی از روز به خوردن شکر عادت دارید.همچنین می تواند یک اعتیاد شیمیایی باشد. هنگامی که برنامه عادی خود را ترک می کنید یا آن را قطع می کنید ،ممکن است ترک قند، بیش از حد ناگهانی منجر به علائم پریشانی یا ترک اعتیاد شود.

برخی از رایج ترین علائم اعتیاد به قند می تواند شامل سردرد ، بی حالی یا احساس خستگی ، ولع مصرف ، درد عضلانی ، حالت تهوع ، نفخ و حتی بی خوابی باشد. در بیشتر موارد ، این علائم پس از 24 ساعت شدت می یابد. بهترین راه برای ترک قند ، به آرامی و با کاهش اندکی در یک مدت زمان است.

 

7.برای تسکین از شکر استفاده می کنید:

اگر بعد از یک جدایی ، یک فیلم غم انگیز یا یک روز بد ، اشتیاق به چیزی شیرین دارید ، مراقب باشید. یک علامت روانشناختی اعتیاد به قند ، هنگامی است که افراد به طور مداوم به سمت قند به عنوان وسیله ای برای کنار آمدن با عوامل استرس زا در زندگی ، بی حوصلگی یا سایر مسائل روانی مانند افسردگی یا اضطراب روی می آورند. مصرف قند برای به دست آوردن یک تسکین عاطفی درست نیست، زیرا به فرد اجازه نمی دهد احساسات خود را درک کند یا به درستی با آنها برخورد کند و یک مطالعه اخیرا نشان داده است که حتی روحیه شما را تقویت نمی کند.

 

8.شما عواقب احتمالی آن را می دانید و به هر حال قند می خورید:

اگر قند و غذای ناخواسته ای را به اجبار می خورید ، حتی اگر به عواقب منفی آن پی برده باشید،اصلا نشانه خوبی نیست. آیا می دانید مقدار زیادی قند در چاشنی های شما پنهان است؟

 

9.شما برای به دست آوردن شکر از راه خود خارج می شوید:

اگر در حین سفرهای ویژه در اواخر شب به دنبال پمپ بنزین برای تهیه یک لیوان بستنی میگردید، بر اساس اعلام مرکز اعتیاد ،قطعا باید اولویت های خود را به دقت بررسی کنید. این نشانه واضحی است که نیاز شما به شکر از کنترل خارج شده است.

 

10.شما در مورد خوردن شکر احساس گناه دارید:

احساس گناه در مورد خوردن هر ماده غذایی ممکن است نشانه ای از یک اختلال در خوردن باشد. اگر از عادت قند خود خجالت می کشید سعی کنید این موضوع را با پزشک یا یک درمانگر در میان بگذارید. مراقب این علائم خاموش باشید که می تواند به اختلال در خوردن منجر شود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

question